سرخط خبرها

قصه جانبازان در آسایشگاه جانبازان و ایثارگران

  • کد خبر: ۶۴۶۸
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
قصه جانبازان در آسایشگاه جانبازان و ایثارگران
گزارشی از مراسم خوانش کتاب «اسماعیل اسماعیل» در کتابخانه شهدای مدافع حرم

صدر

هـــفته گــذشته نمایش‌نامه‌خوانی کتاب «اسماعیل اسـماعـــیل» در کتابخانه شهدای مدافع حرم با همکاری فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم با حضور خانواده شهدای ۸ سال دفاع مقدس و مدافع حرم برگزار شد.

برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و با حضور غلامرضا محمدی مفرد، پدر شهید محمد جواد محمدی مفرد شهید مدافع حرم؛ حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ محمد بخشی، مسئول فرهنگ‌سرای انقلاب مشهد؛ محمد رضا بدیع زادگان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد مقدس و جمعی از خانواده شهدا و اعضای کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم انجام شد.

به گزارش شهرآرامحله؛ در ابتدای این مراسم رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد مقدس ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: امسال کتابخانه‌های عمومی مشهد در هفته دفاع مقدس حال و هوای ویژه‌ای را با برنامه‌های متنوع تجربه کرد. این برنامه‌ها با همت مسئولان و کتابداران عزیز در کتابخانه‌های شهر مشهد انجام شد و توانست بخشی از رشادت‌ها و حماسه‌های ۸ سال دفاع مقدس را به دید عموم برساند.

محمدرضا بدیع زادگان آغاز به کار کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم در منطقه حاشیه شهر مشهد را باعث خیر و برکت دانست و توضیح داد: این کتابخانه در مدت یک‌سال اخیرتوانسته است نقش مهمی در گسترش و توسعه فرهنگی منطقه، به‌ویژه در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشد و در مدت کوتاه فعالیت خود برنامه‌های فرهنگی زیادی برگزار کرده و به یک پایگاه فرهنگی در منطقه تبدیل شده است. در همین مدت کوتاه کتابخانه با مشکل محدودیت فضا و منابع مواجه شده است. این مشکل نشان می‌دهد میزان علاقه‌مندی شهروندان منطقه به مسائل فرهنگی و کتاب‌خوانی تا چه میزان بالا و در خور توجه است.

بعد از صحبت‌های رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد مقدس گروه سرود عصر انتظار برنامه خود را اجرا کردند.
در ادامه این مراسم نمایشنامه‌خوانی کتاب «اسماعیل اسماعیل» نوشته جمشید خانیان به همت گروه نمایشنامه‌خوانی فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی اجرا شد. این نمایشنامه برشی کوتاه از سرگذشت جانبازان ایام دفاع مقدس در آسایشگاه جانبازان و ایثارگران را روایت می‌کند.

پس از خوانش بخش‌هایی از نمایشنامه «اسماعیل اسماعیل»، پدر شهید محمد جواد محمدی مفرد شهید مدافع حرم از تلاش مدیر کتابخانه‌های عمومی استان در پاس‌داشت و گرامی‌داشت یاد و نام شهدا قدردانی کرد و گفت: در ماه‌های گذشته در برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان در راستای خوانش کتاب‌هایی از خاطرات و سرگذشت شهدا حضور داشته‌ام و هر کدام از این برنامه‌ها را باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌دانم.

غلامرضا محمدی‌مفرد در ادامه با اشاره به حاضران در مراسم توضیح داد: قدر این کتابخانه‌ها و منابعی که در دسترستان است، بدانید و سعی کنید با کتاب‌خوانی و علم‌آموزی ذهن خود را رشد دهید. قدر نعمت و زمانی که خداوند به شما داده است، بدانید و از کتابخانه‌های عمومی در رسیدن به این هدف استفاده کنید.

وی در ادامه شهادت فرزند خود را تاج افتخار و عزت دانست و به دیگر خانواده شهدا گفت: اگر فرزند من و دیگر فرزندان این مرز و بوم برای دفاع از حریم ولایت و امامت و ایران اسلامی جان خود را فدا نمی‌کردند، امروز داعش و دشمنان قسم خورده اسلام و ایران امنیت و آرامش را از ما گرفته بودند. فرزند من غم انقلاب را می‌خورد و پیش از رفتن به جبهه خدمات بسیاری را در حاشیه شهر انجام داد و به فکر مستضعفان بود.

وی افزود: محمد جواد تحصیلات دانشگاهی داشت و خادم حرم بود. به ورزش علاقه زیادی داشت و مربی وشو و کاراته بود. همه این‌ها را با تلاش و کوشش خودش به دست آورد. او دفاع از سرزمین و حفظ دستاورد‌های انقلاب را ارجح‌تر به آنچه داشت، می‌دانست و بعد از تولد دومین فرزندش دوباره راهی سوریه شد و به شهادت رسید.

در ادامه این مراسم از گروه نمایشنامه‌خوان کتاب «اسماعیل اسماعیل» تقدیر و تشکر شد و بعد از آن کتاب‌های کتابخانه شخصی شهید محمد جواد محمدی مفرد به وسیله پدر شهید به کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم اهدا شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز اقدام خیر و خداپسندانه خانواده شهید محمد جواد محمدی مفرد در اهدای کتابخانه شخصی وی به کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم را در خور تقدیر دانست و ادامه داد: اضافه شدن این کتاب‌ها که از سوی شهید محمد جواد محمدی مفرد مطالعه شدند، باعث برکت کتابخانه شهدای مدافع حرم است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->